Samenvatting
Doel
Aanpak
Resultaat
Leerpatronen
In 1946 werd het bedrijf Tupperware opgericht door Earl Tupper. Het bedrijf verkocht luchtdichte plastic bakjes voor eten en andere keukenspullen. De doelgroep van het bedrijf was huisvrouwen en de aangeboden producten waren van hoge kwaliteit.
Er werd een bijzondere manier verzonnen om deze bakjes te verkopen: Tupperware-party’s. Tijdens deze feestjes kwamen huisvrouwen samen en konden ze samen Tupperware inslaan. Deze strategie bleek een groot succes.
Tijdens de pandemie werden de Tupperware-party’s verboden. Dit had als gevolg dat er een stuk minder bakjes werden verkocht. Een ander probleem waar het bedrijf tegenaan is gelopen is de hoge kwaliteit van hun producten. Hierdoor is het niet nodig voor consumenten om steeds nieuwe items te kopen, want de bakjes gaan erg lang mee. Ook is er veel concurrentie van bedrijven die vergelijkbare producten tegen een goedkopere prijs aanbieden. Door al deze ontwikkelingen is Tupperware flink in de schulden beland. De schuld bedraagt 700 miljoen dollar, het bedrijf faillissement aanvragen.
Het gaat niet goed met het bedrijf Tupperware. Tupperware is bekend vanwege hun handige kunststof opslagbakjes en andere items voor in de keuken. Via Tupperware-party’s werden sinds de jaren 50 er massa’s van deze bakjes verkocht aan huisvrouwen. Deze werden in 2020 in een klap onmogelijk door de corona-pandemie. De verkoopcijfers stortten in en het bedrijf vraagt nu faillissement aan.
Reacties (0)