Samenvatting
Doel
Aanpak
Resultaat
Leerpatronen
Uploads (1)
Ramon Ankersmit, Design Authority Cognitive Solutions bij de Belastingdienst, is met zijn team bij de Centre of Excellence begonnen conversational artificial intelligence mogelijkheden te verkennen met een chatbot. Ze wilden graag weten hoe deze technologie goed ingezet zou kunnen worden bij de Belastingdienst, ervaring opdoen en leren. De opzet van het traject was experimenteel, een mislukking werd ook gezien als een valide uitkomst.
Er werd een mooi en technisch team gevormd voor het project, ze zouden het goed moeten gaan doen.
Het team kwam erachter dat de techniek niet zo zeer was wat er nodig was voor succes, maar juist de business analyse. Vervolgens is het team aangepast. Ook was het complex om binnen deze organisatie om na een proof of concept de resultaten breder te implementeren in een pilotproject zodat de organisatie ook daadwerkelijk profijt heeft van de opgedane kennis en daar wat meer mee kan gaan doen.
In het Excellence Centre bij de Belastingdienst begon Ramon Ankersmit met een team aan een project dat een chatbot wilde ontwikkelen. Ze wilden erachter komen wat conversational intelligence zou kunnen bieden aan de organsiatie. Na een tijdje bleek dat naast technische vaardigheden binnen het team ook andere kennis vereist was, namelijk een goede business analyse. Ook maakte de complexiteit van de organisatie het lastig om de opgedane kennis effectief in te zetten.
Reacties (0)