Samenvatting
Doel
Aanpak
Resultaat
Leerpatronen
Domino’s begon zeven jaar geleden aan haar avontuur om Italië te veroveren. Het plan was om uiteindelijk 880 vestigingen te openen. Door Amerikaanse toppings aan te bieden zoals ananas wilde ze zich onderscheiden van andere pizzeria’s. Ook kwamen ze met opties zoals de kebab pizza.
Domino’s investeerde flink in haar Italiaanse vestigingen en leende veel geld om haar plannen te verwezenlijken.
Tijdens de coronapandemie werd het steeds lastiger om te concurreren met Italiaanse pizzeria’s. Omdat de restaurants zo lang gesloten waren, begonnen zij hun bezorgopties uit te breiden. Zo gingen zij samenwerken met populaire bezorgdiensten zoals Deliveroo. Het werd voor Domino’s steeds lastiger om aan haar financiële verplichtingen te voldoen. Toen Domino’s vertrok uit het land had het 29 vestigingen.
Domino’s begon zeven jaar geleden aan haar Italiaanse avontuur. Het plan was om 880 vestigingen in het land te openen en populariteit te vergaren door Amerikaanse pizza’s aan te bieden. Door gebrek aan belangstelling van de Italianen sluit de keten nu al haar Italiaanse vestigingen. Blijkbaar vinden de uitvinders van de pizza hun eigen pizza nog altijd het lekkerst.
Reacties (0)