Samenvatting
Doel
Aanpak
Resultaat
Leerpatronen
Lovers wilde de eerste rondvaartboot op waterstof laten varen op de Amsterdamse grachten. De boot zou milieubewust zijn doordat er geen CO2 zou worden uitgestoten en er geen fossiele brandstoffen nodig zouden zijn. Bovendien zou de boot geen lawaai maken en niet stinken.
Er werd meer dan 2 miljoen euro uitgegeven om de boot te bouwen en er werd gezocht naar een geschikte plek waar een waterstoftankstation kon worden geplaatst, deze moet namelijk extra goed beveiligd zijn.
De boot is helaas uiteindelijk niet in gebruik genomen. Het tanken vormde een groot probleem, want er is dus een speciaal tankstation nodig en die bleek niet welkom te zijn op het terrein van Shell dat hiervoor uitgezocht was. Ook maakte het enthousiasme over waterstof van de gemeente Amsterdam steeds meer plaats over enthousiasme voor het gebruik van elektrische voertuigen. Daarnaast werd er een nieuwe wet ingevoerd die rondvaartboten langer dan 20 meter verbood, terwijl de waterstofboot 22 meter lang was.
Lovers wilde een rondvaartboot op waterstof op de Amsterdamse grachten te laten varen. Het ontwikkelen van de boot kostte meer dan 2 miljoen, maar varen doet de boot helaas niet. Het bleek lastig om het voor elkaar te krijgen dat er een waterstoftankstation werd geplaatst, de gemeente Amsterdam werd steeds enthousiaster over elektrische voertuigen in plaats van voertuigen op waterstof en bovendien werd er een nieuwe wet ingevoerd waardoor de boot niet meer aan de lengte eisen voldeed.
Reacties (0)